CALEIDOSCOP CULTURAL

CALEIDOSCOP CULTURAL

miercuri, 1 noiembrie 2017

CERCUL DE LECTURĂ

                                      CERCUL DE LECTURĂ

                            "Cărțile sunt cărăușii civilizației. Fără cărți, istoria e mută, literatura nu are glas, știința e paralizată, iar gândirea și meditația sunt suspendate". Barbara Tuchman

        








                 


                                   

                                                         Biblioteca clasei






"Povești și povestiri din literatura română și universală"- Prezentare de carte pentru copii- 29 septembrie 2017





           

                        















Lectură după imagini- "Poveștile copilăriei"-10 octombrie 2017


"Cartea Uriașă"- Arte vizuale și abilități practice- colaje- "Imagini din povești"













                                           



























          

 "Cartea Uriașă"- Arte vizuale și abilități practice- colaje- "Imagini din povești"- octombrie 2017



Activitatea nr.2: "Cartea în viaţa cotidiană- da sau nu?"

Data: 20 noiembrie 2017
Scopul activității: crearea unui mediu educaţional care să stimuleze lectura şi dragostea de carte;

       Obiectivele educaționale ale activității:

        Pentru elevi:
-încurajarea şi stimularea interesului elevilor pentru lectură;
-încurajarea exprimării libere a impresiilor şi sentimentelor generate de lectură;
-cultivarea lecturii de plăcere;
-formarea unor criterii proprii prin care elevul să distingă singur ce şi când să citească;
-dezvolatrea atitudinii de relaţionare a elevilor cu ei înşişi şi cu ceilalţi;
-însuşirea unor instrumente de analiză şi valorizare a operelor literare;
-încurajarea aptitudinilor de creaţie literară ale elevilor talentaţi;
-realizarea unor semne de carte cu imagini sau personaje literare îndrăgite din poveștile și povestirile cunoscute;
-stabilirea prin vot, a unui slogan de promovare a lecturii, reprezentativ pentru colectivul de elevi participant la proiect;

      Pentru părinți, cadre didactice, bibliotecari:

-promovarea serviciilor bibliotecii;
-documentarea şi informarea în bibliotecă, o alternativă de petrecere a timpului liber;
-atragerea şi implicarea cadrelor didactice, a bibliotecarilor, a părinților și a comunităţii locale în stimularea interesului pentru lectură al elevilor;
-cultivarea lecturii de plăcere;
-implicarea cadrelor didactice, a bibliotecarilor și a familiilor în stimularea interesului pentru lectură, în rândul elevilor;
-încurajarea aptitudinilor de creaţie literară ale elevilor talentaţi;

 Locul desfăşurării: în unitățile de învățământ din județul Buzău, implicate în proiect
 Persoane prezente: coordonatori proiect: Director- Prof. Vornicu Daniela și Prof.înv.primar Ifrim Nicoleta; echipa de implementare a proiectului; parteneri de proiect; colectivele de elevi din  unitățile școlare implicate în proiect; cadre didactice, bibliotecari, părinți;


          Descrierea activității:

        Proiectul educativ județean „Cartea- prietena mea” s-a născut din două preocupări distincte: pe   de o parte, și-a propus să se dezvolte ca un proiect-pilot care să poată servi ca bază unei strategii mai largi de dezvoltare şi susţinere a lecturii elevilor, pe de altă parte, și-a propus colectarea cât mai multor informaţii privind practicile de lectură ale elevilor.
       Pentru derularea proiectului educativ județean "Cartea- prietena mea", au fost selectate activităţi uşor de pus în practică, ce nu necesită din partea participanților, pregătiri istovitoare sau cheltuieli financiare deosebite.
        Lectura unei cărţi presupune anumite competenţe de lectură: un anumit ritm al decodării lingvistice, capacitatea de a înţelege şi de a urmări o comunicare scrisă mai extinsă, capacitatea de a face conexiuni intra şi extratextuale.
         Scopul fundamental al acestor activităţi a fost să impună lectura ca temă de dezbatere şi de reflecție pentru cadre didactice, părinți, elevi, comunitate, într-o lume în care, din ce în ce mai mult, lectura pare să fi intrat într-un con de umbră.
          Scopul proiectului este promovarea lecturii în rândul elevilor și ne-am dori ca în „Alice în Ţara Minunilor,” o competiţie care să excludă eşecul, în care toţi participanţii să aibă șansa de a trăi  sentimentul reuşitei.
       În unitățile școlare implicate în proiect, se vor organiza dezbateri privind petrecerea timpului liber. 
        Li se poate oferi elevilor, o situaţie ipotetică: au terminat şcoala mai devreme, au deci la dispoziţie un timp liber şi total neplanificat; li se va cere să aleagă între mai multe variante de petrecere a timpului liber sau să ofere propria lor variantă. Scopul acestei prime părţi a activităţii este acela de a oferi elevilor posibilitatea de a integra lectura ca una dintre variantele de petrecere a timpului liber, alături de alte activităţi familiare lor. 
       A doua parte a sarcinii le cere elevilor să găsească argumente pro şi contra pentru fiecare activitate propusă ca variantă de petrecere a timpului liber. Scopul acestei părţi a activităţii este acela de a relativiza opţiunile: nu există o activitate ideală sau o activitate care trebuie din start refuzată: fiecare opțiune de petrecere a timpului liber are avantaje şi dezavantaje.
       În continuare, se pot enumera afirmaţiile propuse de doamna Nancy Ross din Canada, referitoare la „Drepturile copilului cititor”,  iar elevii vor stabili dacă respectivele afirmații conțin informații adevărate sau false.
        Pentru introducerea în atmosfera proiectului și pentru a-i determina pe copii să se autodefinească în raport cu lectura, colectivele de elevi din unitățile școlare partenere, vor avea de realizat niște semne de  carte pe care vor scrie sloganuri de promovare a lecturii, după care vor alege sloganul  clasei, care să-i reprezinte în cadrul proiectului educativ județean "Cartea- prietena mea".
         În intenţia organizatorilor, prin îndeplinirea acestei sarcini, s-a urmărit stimularea elevilor de a privi lectura ca pe o activitate plăcută și interesantă. În acelaşi timp, elevii sunt încurajați  să se manifeste ca un colectiv, deoarece o clasă trebuie să propună în final, doar un singur slogan.                       Sloganurile sunt rezultatul unui vot căci au fost alese de o clasă întreagă de elevi, sub îndrumarea profesorului coordonator.
        În încheierea activității, li se va propune elevilor ca în perioada noiembrie 2017- aprilie 2018, să citească la liberă alegere sau îndrumați de părinți și de cadrele didactice îndrumătoare, minim o carte pe lună (în funcție de posibilitățile individuale, de preferințe sau de nivelul colectivului de elevi).
    Astfel, portofoliul elevilor participanți la proiect va conține: fișe de lectură, ilustrații, desene/ picturi/ colaje inspirate de cartea citită sau personaje literare îndrăgite, creații  literare, CD-uri cu fotografii, prezentări Power Point, filmulețe video pe teme literare etc.
       Portofoliul cadrelor didactice participante la proiect va conține: fişa de participare, raportul de activitate, interpretarea chestionarelor completate de către elevi, semne de carte cu sloganuri de promovare a lecturii în rândul elevilor, CD(-uri) cu fotografii realizate pe parcursul desfășurării activității).
       
        Pentru activitatea "Cartea în viaţa cotidiană- da sau nu?", la portofoliul proiectului se vor depune următoarele materiale: fişa de participare (Anexe),  raportul de activitate, chestionare elevi, semne de carte cu sloganuri de promovare a lecturii în rândul elevilor, fotografii realizate pe parcursul desfășurării activității și alte materiale relevante.
       Fişa de participare,  raportul de activitate și fotografiile realizate pe parcursul desfășurării activității vor fi trimise la adresa de e-mail: nicoletacristeaifrim@gmail.com
      Imagini cu activități desfășurate în cadrul proiectului educativ județean "Cartea- prietena mea" vor fi postate pe blog-ul "Primii pași spre lectură", secțiunea "Cercul de lectură":

       Unitățile școlare participante la proiect vor realiza un instructaj prealabil, pentru fiecare etapă a proiectului astfel încât să nu existe ambiguităţi în rezolvarea sarcinilor. De asemenea, se vor institui  forme de verificare discretă a lecturii elevilor, pentru a elimina tendinţa de a transforma proiectul într-o formă fără fond.



























"Lectura – universul cunoşterii."
Clasa Pregătitoare B, Școala Gimnazială "Ion Creangă" Buzău





"Schimbăm lumea prin lectură!" Clasa a VIII-a B, Școala Gimnazială "G.E.Palade"- Buzău, profesor îndrumător, Veronica Bulf



"Prietenii lecturii"- desene, picturi, colaje inspirate de lecturile individuale ale elevilor din clasele primare

                                                    "Povestea mărțișorului"
                                https://www.youtube.com/watch?v=q_IP8FCfM9Q&t=51s

































 








                                                 "Poveștile copilăriei- 26 martie 2018

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=NIo18hASUm4









                                 "În lumea poveștilor lui Ion Creangă"- 26 martie 2018




https://www.youtube.com/watch?v=_RbydQuLIuI&feature=youtu.be





"Casa Memorială Ion Creangă"

https://www.youtube.com/watch?v=DOHbuhvPMaE




















































































































Vizionare piesă de teatru- "Ursul păcălit de vulpe" de Ion Creangă (Teatrul "George Ciprian" Buzău)- 27 martie 2018








                                Vizită la Biblioteca Județeană "Vasile Voiculescu" Buzău 















https://www.youtube.com/watch?v=5YYoK0kjR4E&t=130s
                                          "Bucuriile lecturii"- 23 aprilie- Ziua Internațională a Cărții
                                                       "Carnaval- Personaje din povești"
                                                             23 aprilie 2018



                                                      CERCUL DE LECTURĂ          
                                                         An școlar 2018-2019
                                                               Clasa IB
                                                    Prof.înv.primar - Ifrim Nicoleta









"Căsuța lui Hansel și Gretel" (din dulciuri)


https://www.youtube.com/watch?v=ryQr2-os8rM&t=6s

















































































































Activități de prezentare de cărți pentru copii, susținute în cadrul proiectului de parteneriat internațional eTwinning "Poveștile conectează"/  "Des histoires pour échanger"/ "Stories connect"și în cadrul opționalului Literatură pentru copii- "Călătorie în lumea poveștilor"
-octombrie 2018

https://www.youtube.com/watch?v=eNehRlFJEhE

https://voicethread.com/share/11562001/

https://voicethread.com/share/11644916/


                  




               20 Noiembrie - Ziua Internaţională a Drepturilor Copilului (20 noiembrie 2018)


            



































"Carte, dulce carte!"- activitate extrașcolară, de promovare a lecturii în rândul elevilor, în cadrul  Programului Școala Altfel 2019 – „Să știi mai multe, să fii mai bun!” (27 mai 2019)



                                                          
"Alfabetul distractiv!"- activitate extrașcolară, desfășurată în cadrul  Programului Școala Altfel 2019 – „Să știi mai multe, să fii mai bun!” (29 mai 2019)


                                                          An școlar 2019-2020

















 

                                     








                                    

                                           Vizită la Biblioteca școlii- octombrie 2019






                                      












                                                  Prezentare de carte- octombrie 2019











































































































                                       






https://www.youtube.com/watch?v=cUCJJoSS_ps&list=UUuababiuDwcc2lR4VXh8I7A&index=8

"Cărticica iernii"- Clasa a II-a B, Școala Gimnazială "Ion Creangă" Buzău











15 IANUARIE- ZIUA CULTURII NAȚIONALE

Au trecut 170 de ani de la nașterea lui Mihai Eminescu.

Clasa a II-a B, Școala Gimnazială "Ion Creangă" Buzău
















































IOAN SLAVICI

Ioan Slavici a fost un scriitor, jurnalist și pedagog român, membru corespondent al Academiei Române. Opera literară a lui Ioan Slavici este influențată de viața satului ardelean. Wikipedia
Născut18 ianuarie 1848, Comuna Șiria
Decedat17 august 1925, Panciu
Operă de debutFata de birău














































Scriitori români clasici și moderni, care au marcat literatura română:




Vasile Alecsandri (1821 – 1891)
Grigore Alexandrescu (1810 – 1885)
Tudor Arghezi (1880 – 1967)
George Bacovia (1881 – 1957)
Lucian Blaga (1895 – 1961)
Geo Bogza (1908 – 1993)
George Călinescu (1899 – 1965)
Ion Luca Caragiale (1852 – 1912)
Emil Cioran (1911 – 1995)
George Coşbuc (1866 – 1918)
Ion Creangă (1837 – 1889)
Barbu Delavrancea (1858 – 1918)
Alexandru Donici (1806 – 1865)
Octavian Goga (1881 – 1938)
Bogdan Petriceicu Hasdeu (1838 – 1907)
Eugen Ionescu (1909 – 1994)
Ştefan Octavian Iosif (1875 – 1913)
Mihai Eminescu (1850 – 1889)
Alexandru Macedonski (1854 – 1920)
Alexei Mateevici (1888 – 1917)
Alexandru Odobescu (1834 – 1895)
Camil Petrescu (1894 – 1957)
Marin Preda (1922 – 1980)
Liviu Rebreanu (1885 – 1944)
Alecu Russo (1819 – 1859)
Mihail Sadoveanu (1880 – 1961)
Ion Sîrbu (1919 – 1989)
Ioan Slavici (1848 – 1925)
Marin Sorescu (1936 – 1996)
Constantin Stamati (1786 – 1869)
Nichita Stănescu (1933 – 1983)
George Topîrceanu (1886 – 1937)
Tudor Vianu (1898 – 1964)
Alexandru Vlahuţă (1858 – 1919)
Ioan Al. Brătescu Voineşti (1868 – 1946)
Duiliu Zamfirescu (1858 – 1922)













































https://youtu.be/NIo18hASUm4


"Lecturile copilăriei"- Cercul de lectură- Prezentare de carte pentru copii- Scriitori români, clasici și moderni, care au marcat literatura română- Cărți din literatura română și universală- Munca elevilor: lectură, fișe de lectură, coperte cărți, proverbe despre carte; 21.02.2020

















https://classroom.google.com/u/0/c/NzU5NDU0MzU0MjZa


























































































































Proiect educativ "Datini și tradiții de Crăciun și de Anul Nou la români"- Șezătoare populară de Crăciun- 23 decembrie 2021

Clasa a IV-a B, Prof.înv.primar Ifrim Nicoleta- Școala Gimnazială "Ion Creangă" Buzău




































































































"15 Ianuarie - Ziua Culturii Naționale și aniversarea marelui poet Mihai Eminescu"- 

Clasa a IV-a B, Prof.înv.primar Ifrim Nicoleta- Școala Gimnazială "Ion Creangă" Buzău






































               Activitate extrașcolară: "Hai să dăm mână cu mână!- Ziua Unirii"

          Tema activității desfășurate: "24 ianuarie 1859: Mica Unire – Unirea Principatelor Române sub Alexandru Ioan Cuza"

          Mod de realizare: Activitate integrată: LLR+ Istorie+ Geografie+ Muzică+ Educație civică+AVAP+TIC

            Clasa a IV-a B, Școala Gimnazială "Ion Creangă" Buzău, Prof.înv.primar Ifrim Nicoleta


















15Ianuarie  - Ziua Culturii Naționale și aniversarea marelui poet Mihai Eminescu- 15 Ianuarie 2022







15Ianuarie - Ziua Culturii Naționale și aniversarea marelui poet Mihai Eminescu- 15 Ianuarie 2022




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu